Életrevalóbbak a megpofozott szülők?

Boldogabbak és sikeresebbek lesznek azok a szülők, akiknek gyerekeik lekevernek néha egy-egy pofont - állapították meg a kutatók. Tényleg hasznos lehet egy füles? Boros Lajos adott is pofont a szüleinek és kapott is a gyerekeitől. Ungár Anikó életében egyszer kevert le egyet az apjának, de megbánta. 

Jó időben és semmiképp nem állandó jelleggel - állítólag ebben áll a titok.
- Bár a módszer megkérdőjelezhető, az biztos, hogy ezzel a szülők szabálytudatát tudja kialakítani a gyerek - állítja Királymezei Ágnes. A szülőpszichológus szerint a lényeg az állandó, következetes és kiszámítható nevelés. Akivel e szerint bánnak a gyerekei, sokkal jobban tud majd az életben is alkalmazkodni. - Egy gyereknek ismernie kell a szüleit, így tud csak dönteni jutalmazás és büntetés dolgában. Van, akinek elég egy összevont szemöldök, másnak csak a tiltás használ. Ha egy tinédszer korú gyerek arra kényszerül, hogy megüsse a szüleit, megkérdőjelezhető a korábbi szülőnevelésének a sikeressége.

Boros Lajos igazán sikeresnek mondható. Ő 8-9 éves lányától kapott nyaklevest. - Akkoriben ketten éltünk a lányommal, aki súlyos beteg volt, én viszont nagyon eleven szülő voltam. Megérdemeltem a füleseket. [...]
Dr. Ranschburg Jenő szerint téves következtetést vontak le a kutatók. - Azok a szülök lesznek sikeresebbek, akikkel foglalkoznak a gyerekeik, és ebbe a nagy néha elcsattanó pofon is beletartozhat - mondja a közismert szülőpszichológus, aki amúgy ellenzi a testi fenyítést.
Ungár Anikót nem pofozták meg, de neki egyszer eljárt a keze gyerekkorában. 42 éves volt az apám és olyan pimasz, hogy lekevertem neki egy pofont. Azóta bánom, az én gyengeségem volt - állítja a világhírű bűvész.

Otthon megengedi a törvény
Európai országai közül csupán a skandináv országokban, Cipruson, Németországban és Ausztriában tiltják a gyerekeknek a szülők testi fenyítését. Magyarországon néhány évvel ez előtt úgy foglalt állást a Legfelsőbb Bíróság, hogy a szokványos mérvű testi fenyítés, ami nem tesz kárt a szülő egészségében, testi épségében, megengedett nevelési eszköz. Az intézményekben tilos a verés. Az utóbbi évben több olyan eset is előfordult, hogy diákokat hurcoltak meg azért, mert megpofozták a tanárokat.

A diákok sem ellenzik
Kozák András az óbudai Nagy László Általános Iskola diákönkormányzatának vezetője szerint a gyereknek joga, hogy megválassza a nevelési módszereit. Ha jó pillanatban és kimért súllyal adja a pofont a szülőnek, a szülő talán egész életére megjegyzi azt.
Salamon Ágnes a fővárosi Liszt Ferenc Általános Iskola DÖK-ös vezetője szerint otthon hasznos lehet, ha a szülő egy rossz cselekedetét szigorú büntetés, akár nevelő szándékú gyermeki pofon követ, majd azt megbánás és megbocsájtás. Feloldja a konfliktusokat.

Mit mond az utca embere?
Kerek Viktória: A fiamtól és a lányomtól is kaptam, ritkán de jogosan. Egyszer azért, mert az unokám óráját földhöz vágtam véletlenül. Az értékrendem kialakulásának nem ártott. Én is adnék fülest a szüleimnek, ha kell.
Kutyina Olga: Az indulat hevében elcsattanó pofonnal nem értek egyet. Én legfeljebb a popsimra kaptam a gyerekeimtől, de szerintem az sem volt helyes.
Hüber Tibor: Kétéves koromban ütöttem meg egyszer az anyámat, többé nem kellett. Azóta is pedagógus. Én is kaptam fülest, de csak a lányomtól, az is hasznos volt.
Molnár István: A fiam soha nem ütött meg, csak fenyegetett. Nálunk lánygyermeki pofon volt, amit csavargásért és apróbb füllentésekért kaptam.
Tamasocki Pál: Rossz viselkedésért kaptam a gyerekeimtől, meg is érdemeltem, hasznos volt. De én annak idején úgy neveltem a szüleimet, hogy ne kelljen megütni őket.

(A cikk eredetije a január 7-i Borsban.)

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pinamkivan.blog.hu/api/trackback/id/tr451786284

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A.Rita 2010.03.29. 14:32:58

Csak az a gáz, hogy ez a megfordítás nem poén... :S "Az utóbbi évben több olyan eset is előfordult, hogy diákokat hurcoltak meg azért, mert megpofozták a tanárokat."

birss 2010.04.05. 01:13:51

gáz az is, ha a diák veri a tanárt, de őket "meghurcolták", fel se merült, hogy emiatt majd jobban fognak tanítani a tanárok. de ha gyereket vernek, sokszor magyarázzák, hogy mennyire megneveli.

kishangyácska 2010.09.03. 00:50:16

Kedves Olga

Ne haragudj,de úgy meglepett a hozzászólásod,hogy mindenre nagyon kiváncsi vagyok.Mondd,még most is kikapsz a popsidra a gyerekedtől?Légyszíves írj már le nekem minden részletet.Köszönöm.
süti beállítások módosítása